Roland Jurriëns managing partner bij XO group.

XO group, maart 2017

Persbericht

Roland Jurriëns managing partner bij XO group.

De XO group breidt haar management met ingang van 9 maart 2017 uit met Roland Jurriëns en versterkt haar dienstverlening op het gebied van merkontwikkeling en cliënt service.

Roland Jurriëns heeft ruim 32 jaar ervaring in het marketing- en communicatievak en kent het vak dan ook van binnen en van buiten. Hij heeft verschillende management en directie functies vervuld, zowel bij de overheid (o.a. directeur communicatie & marketing gemeente Utrecht) als in het bedrijfsleven, onderwijs, sportorganisaties en de leisure industrie. Hij heeft o.a. gewerkt bij FC Utrecht, NHL Hogeschool, Leidse Schouwburg, Italiaans verkeersbureau, Amstelland Wonen, De Vrijetijds BV, RO Theater. De grootste gemene deler in deze functies was: merkontwikkeling.

“De vraag bij XO naar creatief strategische merkontwikkeling en daarbij relevante merkcampagnes is enorm toegenomen. De afgelopen tijd heeft XO hierdoor een sterke groei doorgemaakt. Met de komst van Roland Jurriëns zal deze groei zich komend jaar kunnen voortzetten. Hij is een gepassioneerde en daadkrachtige professional met een rijke carrière in ons vak. Zijn komst is met name belangrijk voor klanten die hun merk scherper willen (her)positioneren en hun marcom management willen versterken”, aldus creative director Bart Hofman.

Eerder dit jaar trok XO al nieuwe mensen aan in verband met de aanhoudende groei die het bureau doormaakt met o.a. nieuwe accounts zoals Leeuwarden Student City en Rhinetex en opdrachten van Topform, Hilton Meats/AH en Aebi Schmidt. Voor laatstgenoemde mag het bureau internationaal werk ontwikkelen.

“Met alle deskundigheid en creativiteit die we in huis hebben, kunnen we nu elke uitdaging aan”, aldus mede-oprichter en managing partner Walter Nordsiek.

XO Group